Ons leven met Luna!!

Hai hai , laat ik beginnen met mijzelf voor te stellen.

Ik ben Larissa Tunteler, 31 jaar en woon in Beverwijk. Hier woon ik samen met mijn partner, zijn zoon van 7 en onze dochter van 2.5.

Na ruim 13 jaar ben ik mijn jeugdliefde weer tegen gekomen en zijn wij weer samen
Hierbij kreeg ik een Bonus zoon kado van net 3 jaar oud.
Dit maakt mij dus tot st (l)iefmoeder.
Alhoewel het niet altijd rozengeur en maneschijn is geweest zou ik dit kereltje niet meer weg kunnen denken uit mijn leven en voelt hij net zo eigen als onze dochter voor mij is.

Na bijna 10 maanden kwamen wij erachter dat ik zwanger was (gepland en zeker erg welkom) .
Zoals jullie misschien in mijn Bevallingsverhaal (eerder geplaatst op deze site) hebben kunnen lezen is onze dochter geboren met een nierafwijking en hebben ze een paar dagen voor haar 1e verjaardag een nier weggehaald.
Dit heeft tot op de dag van vandaag een flinke invloed op ons leven en daar ga ik dan ook over Bloggen.

Het leven met een peuter kan soms erg frustrerend zijn ( ik kom er eerlijk voor uit dat ik soms wel eens het idee heb dat ik compleet gestoord wordt en dan zeg dat ik ze achter het behang plak en de deur uit ren en verhuis )

Het leven met een peuter die ook nog eens slaapproblemen, trauma’s en gedragsproblemen heeft ( lees: verlatingsangst richting mij en hevig overdreven aan mij vastgekleefd zitten ) door alle ziekenhuisopnames maakt het soms nog ingewikkelder.

Heb je weleens geprobeerd om te poepen terwijl er een kind bij je op schoot zit, de halve wc rol kapot trekt ,de wc tussendoor probeert door te trekken (bah) en als je er buiten de wc zet de deur in probeert te slaan en schoppen en dit met een geluid en volume waar het luchtalarm op maandagmiddag 12 uur jaloers op zou zijn…..
Wie had ooit gedacht dat naar de wc gaan een heuse onderneming zou worden
Ik houdt mij vast aan de gedachten : een gefrustreerde moeder maakt je nog geen slechte moeder, het is slechts een momentopname.
Iets in de trend van het is een fase het is een fase het is een fase het zijn monsters het is een fase .

Over hoe ons leven en de paden die wij bewandelen qua hulp voor onze dochter, hoe wij hierzelf mee omgaan en hier en daar een lichte inzinking op zijn tijd ga ik jullie de komende tijd meer over vertellen.

Voor nu ga ik dit geweldig lieve mooie meisje wat ze ondanks alles gelukkig ook is en mezelf heel gelukkig mee prijs, proberen naar bed te krijgen. Wens je me succes ?

Liefs Larissa

