3 dagen over tijd is standaard hier, 5 dagen over tijd niet. Een test gedaan en jaaaaa wij zijn zwanger.  O wat wil ik jou graag wat kijk ik hier naar uit. Verloskundige gebeld afspraak gemaakt echo ingepland. Op de echo was niks te zien op een lege ruimte na. Volgende week terug komen. Was dit nu wat het was? Week erna weer een echo en nog niks te zien…..angst slaat toe ben ik gek aan het worden en toch niet zwanger.  Verloskundige hakt er nog even op in door te berekenen hoelang ik zwanger zou zijn en het antwoord was: u kunt niet zwanger zijn bereidt u voor op een miskraam als er al een vrucht zit. Oké dan klaar ermee. Breng me naar het ziekenhuis en haal het weg als het toch niet leeft. Een week lang gehuild niks gegeten en dan weer een echo. Mevrouw u bent echt zwanger maar pas 5 weken . De eerste echo kon niks op gezien worden omdat u pas een week of 1.5 zwanger was. U heeft waarschijnlijk erg veel hormonen en hcg . Euhm ja dat merkte ik wel al aan mijn gedrag ( wat was ik een heks zeg).

8 weken echo. Hartje klopt wat zijn wij blij. Wel een raar onderbuik gevoel en gezegd dat ik niks in huis wil of cadeautjes voor de 20 weken echo. Ik droomde van een meisje en zag er lopen en met 16 weken werd dit bevestigd. Er werd nog gezegd ze ziet er prima uit de 20 weken echo is meer voor de zekerheid maar ga er maar vanuit dat het allemaal goed is. Nou niks ervan ik bepaal zelf wel even waar ik vanuit ga. Mijn onderbuik gevoel blijft zeggen er klopt iets niet.

20 weken echo: mevrouw er is iets niet goed bij der blaas lijkt het u mag door naar het AMC. AMC moest ik 3 weken wachten dus zelf verder gebeld en 4 dagen later in het Vu voor onderzoek. Hoe toepasselijk dat onderweg naar het onderzoek ik je voor het eerst heb gevoeld  . Arts heeft heel duidelijk verteld wat er mis is . Je heb een dubbele nier aan 1 kant en een dubbele leiding naar je blaas. De arts houdt je in de gaten maar kan pas meer zeggen als je geboren bent. Wat een verdriet hadden we. Maar aan de andere kant heb ik nog nooit zo sterk liefde gevoeld en de drang om je te beschermen .

7 oktober 2014 wordt je geboren na een niet makkelijke bevalling en mag ik je de eerste dagen niet vast houden ivm klem te hebben gezeten en verschrikkelijke hoofdpijn te hebben daarvan. Na 5 dagen mogen we naar huis en na het weekend zal je eerste onderzoek plaats vinden. Echo’s en een scan, bloed prikken urine afnemen wegen meten. De arts belt me woensdag met de uitslag spreekt hij met ons af.

Dinsdag gaat de telefoon, spullen pakken en per direct hier heen komen. Jullie worden met spoed opgenomen en er gaat donderdag geopereerd worden. Opereren, spoed hellup, paniek , onrust , spullen pakken wat moet ik mee wat niet, ik ben nog kraamvrouw en nu. Vragen waar snel antwoord op kwam. Je ene urineleider is 20 mm breed ipv 4 en is als een ballon in je blaas gaan hangen, je urine kan niet meer weg en je bent jezelf aan het vergiftigen.

Met 9 dagen oud leg ik je zelf op de ok tafel en op dat moment breek ik. Een kamer vol met mensen voor mijn kleine popje. Niet de vraag zorg je goed voor der tegen de arts maar zorg goed voor der heb ik gezegd dwingend doch een beetje met een boerenkiespijn lach. Na de operatie volgt een periode van ziekenhuis in en uit, nierbekonstekingen infecties bacteriën en liggen we bijna iedere maand wel in het ziekenhuis. Ik ben hier klaar mee, iedere dag medicijnen en niks helpt meer. In overleg met de arts gaan ze kijken hoe goed je slechte dubbele nier eigenlijk is. Schok: 9 procent!!

Mijn baby zo klein , zo ziek en wij zo machteloos. Er wordt besloten dat der nier eruit gehaald wordt. Hij doet meer kwaad dan goed. En zo gaan we 4 dagen voor je eerste verjaardag richting ziekenhuis. Half 10 breng ik je zelf weer op de ok, half 4 mag ik bij je. Ik dacht dat ik 100000 doden stierf al die tijd ertussen. Mijn baby 2 grote littekens op je lijfje, sonde, infusen, 4 drains uit je buikje en een draadje uit je rug daar krijg je morfine door.

Wat ben jij sterk, na 2 dagen sta je in je bed en wil je eruit. Je hebt 9 dagen bed rust maar dit accepteer jij niet. We vieren een klein beetje je verjaardag want ook al lig je in het ziekenhuis je bent toch echt 1 jaar geworden een mijlpaal als ik me bedenk dat het ook anders had kunnen lopen!

Sinds deze operatie hebben we “pas” 2 x in het ziekenhuis gelegen en zal de toekomst uitwijzen of je goede nier het allemaal aankan en volhoudt. Zo niet krijg je een nier van Mama als je oud genoeg bent…ik heb je het leven gegeven en zal alles doen om je leven te behouden en het je zo makkelijk mogelijk te maken.

Door deze hele “ervaring” heb ik een hele aparte band met mijn dochter. We hebben zo vaak 24/7 met zijn 2e in een kamertje gelegen dat een blik al genoeg is en ze is pas 2! Voor nu is het een echte 2 jarige , midden in de nee fase.

Ze zeggen vaak als het maar gezond is, dat heeft voor ons wel een andere wending gekregen. Als ze maar gelukkig is is bij ons het belangrijkste. Niet gezond zijn betekend niet niet gelukkig zijn. En man man wat ben ik gelukkig met dit kleine poppetje die iedere ochtend weer mijn hart opnieuw steelt.

14962339_1090428667691974_2032172810_n

