Bekende mama’s interviewen! Vandaag het interview met : Eva Poppink! Bekend van verschillende musicals en de hit serie Celblok H waar zij Vera Maas speelt, de gevangenisbewaarder.

  1. Hoeveel kinderen heb je en hoe oud zijn ze? Mijn man en ik hebben één kind, een zoontje van 15 en een halve maand, hij heet Max.
  2. Hoe heet jou kindje en waarom heb je voor deze naam gekozen? Max Pau, roepnaam Max. We vonden het sowieso al n mooie naam en mijn vader heet ook zo dus daarmee vernoemen we hem ook meteen een beetje. De naam Max is ook internationaal en dat is fijn, aangezien mijn man half Spaans is en mijn schoonfamilie in Spanje zijn naam dan ook kunnen uitspreken. Pau is zijn tweede naam, Catalaans voor Pablo, ook deels vernoemd naar de beroemde cellist Pau Casals.
  3. Werk en het moederschap! Hoe combineer jij dat? Plannen! Vooruit denken en soms ook gewoon ‘nee’ zeggen. Max komt op 1, werk is niet mijn leven.
  4. Kinderopvang of andere vorm van oppas? Ik maak gebruik van een kinderdagverblijf en ik heb hele lieve ouders die ook een á twee dagen in de week oppassen. Daarnaast zijn er meestal wel mensen die in nood kunnen bijspringen.
  5. Wat is het leukste/mooiste cadeau wat je ooit hebt gehad voor je kindje? Zelfgemaakte dekentjes,doekjes, wantjes,mutsen en shawls vind ik zo lief. Mijn schoonzus is overigens een waanzinnige maakster, maar ook een geweldige cadeautjesspeurder. Alles wat zij koopt of maakt is geheid een hit.
  6. Waar shop jij de leukste kinderspullen? Online voor kleding en ik ben een gelukkige moeder van een boekverslindend monstertje dus we zijn vaak bij De Vries, en Kiekenboek in Haarlem.
  7. De beste aankoop voor je kindje is? Meneer Konijn, ik heb er inmiddels vier. Om de beurt mogen ze de wasmachine in, in de buggy, naar oma, de crèche of de ereplek; in bed.
  8. Favoriete kinderkleding merk? Ik heb geen favoriet, maar het is meestal wel iets uit Scandinavië of Frankrijk… ik hou niet van die plastic plaatjes, schreeuwerige teksten en kleuren. Ik wil gewoon zachte stofjes, mooie kleuren en kinderkleding, geen mini volwassenen.Vreselijk ook die dure onzin,vaak lelijk, poepduur en ze dragen het misschien maar 10 keer voor ze er weer zijn uitgegroeid.
  9. Wat is er het meest veranderd in je leven sinds je moeder bent? Alles is in een ander perspectief komen te staan. Dat wat eerst belangrijk was is nu totaal niet aan de orde. Alles wat er was is er nog,maar heeft een nieuwe plek gekregen nu Max alles door elkaar heeft geschud. Gelukkig maar.
  10. Voeding! Altijd gezond of ook soms wat lekkers? Ik kook alles, koop niks uit een potje. We vinden het ook leuk om te koken en om Max te leren eten. Proeven, uitproberen, samen eten. Hij krijgt dus ook heus wel een koekje of blokje kaas of iets dergelijks. Hij lust alles…
  11. Opvoeden! Ben jij een strenge moeder of juist makkelijk? Niet te streng, maar wel duidelijk. Nee is nee en ik ben de baas.
  12. Hoe is de relatie met vrienden sinds je moeder bent? Ik zie ze minder, maar dat komt wel goed. De meesten hebben of al in deze fase gezeten óf zitten er zelf ook middenin. Dat scheelt.
  13. Wat is het beste advies dat je ooit gekregen hebt over het moederschap? Jij bepaalt. Zo zie ik het eigenlijk ook. Ik vergelijk niet teveel en voel zelf echt het beste wat Max wil of moet.
  14. Hoe ziet jou weekend eruit? Meestal heel rustig en vaak met ons gezinnetje. Ergens heen of lekker met z’n drietjes thuis wat pielen.
  15. Als je even tijd hebt voor jezelf, wat doe je dan het liefst? Tekenen. Ik illustreer ook (www.littlewhitebunnies.com)
  16. Wat wil jij je kinderen mee geven voor later? Eigenheid, humor,zelfvertrouwen en een groot hart.

Groetjes, Eva

14914742_10209765568250247_214725362_n14958151_10209765572810361_1863342139_o

