Bekende mama’s interviewen! Vandaag het interview met : Charlie Chan Dagelet, onder meer bekend van de film Loft en de hit serie Bluf waar zij de hysterische en soms een beetje irritante Elise speelt.

Hoeveel kinderen heb je en hoe oud zijn ze? Één zoon van 2 jaar (in november 3 jaar)

Hoe heet jou kindje en waarom heb je voor deze naam gekozen? Eneas. Er is een opera die DiDo en Aeneas heet van Purcell die ik veel heb geluisterd toen ik zwanger was. Ik vind het een mooie bijna magisch achtige naam. De naam vinden voor ons kindje was het moeilijkste wat er was en toen hij was geboren waren we er nog steeds niet uit maar toen mijn broertje op de derde dag van zijn geboorte Eneas stuurde wist ik gelijk dit is het. Dus eigenlijk heeft mijn broertje die naam gekozen en viel er voor mij zoveel op z’n plek ook omdat ik die opera zoveel had geluisterd.

Werk en het moederschap! Hoe combineer jij dat? Mijn werk is erg onregelmatig maar dat vind ik juist wel fijn. Er zijn soms weken dat ik heel druk ben en weinig thuis. Dat is dan altijd wel even puzzelen met mijn vriend. Maar die is kunstenaar en kan makkelijk op mijn agenda anticiperen en dan zijn er weet tijden dat ik dagen thuis ben. Zo wisselen we dat samen af.

Kinderopvang of andere vorm van oppas? Allebei. en veel naar familie.

Wat is het leukste/mooiste cadeau wat je ooit hebt gehad voor je kindje? Ik heb zoveel mooie cadeaus gehad. Maar vind kinderboeken krijgen altijd heel erg leuk.

Waar shop jij de leukste kinderspullen? Niet. Ik krijg veel. Probeer zo weinig mogelijk te kopen. kleren groeit hij zo uit. en je krijgt automatisch al zo veel van familie en vrienden.

Wat is er het meest veranderd in je leven sinds je moeder bent? Ongelofelijk trots dat ik een vrouw ben.

Wat is het leukste aan het moederschap? Wat vind je zwaar aan het moederschap? Je mag zelf ook weer kind zijn. Spelen , fantaseren, de open blik naar alles in wereld die je van je kindje overneemt. Magisch vind ik dat. Het zware? Soms ben je gewoon heel moe en dan kan het wel even zwaar zijn. Dan heb je niet altijd evenveel zin om de pasta weer van de grond te schrapen of een huilend kind aan je been. Maar ach zo erg is dat nou ook weer niet.

Voeding! Altijd gezond of ook soms wat lekkers? Zeker soms ook wat lekkers!

Opvoeden! Ben jij een strenge moeder of juist makkelijk? Ik ben geloof ik best streng.. maar probeer altijd wel op een speelse manier streng te zijn.

Hoe is de relatie met vrienden sinds je moeder bent? Goed. Ik ben erg gehecht aan mijn sociale leven en probeer zoveel mogelijk vrienden te blijven zien en uit te gaan. of ze komen bij ons thuis.

Hoe ziet jou weekend eruit? Altijd weer anders. Vaak moet ik spelen ’s avonds maar hou er ook erg van om thuis te zitten. Soms gaan we naar het buitenhuisje van mijn ouders. Het is erg fijn om naast de gezellige drukte van de stad buiten te zijn in de bossen en de hele dag in bomen te mogen klimmen.

Als je even tijd hebt voor jezelf, wat doe je dan het liefst? ’S middags alleen naar de bioscoop.

Je kind op Social media? Wat vind je daarvan? Ik post zelf weinig tot niets. Een enkele keer post ik wel iets, maar ik heb daar geen mening over dat moet iedereen zelf weten.

Welke plek bezoek jij vaak met je kindje en vind jij een echte aanrader? Park, dierentuin, bos, de markt. Ik ga eigenlijk altijd weer iets anders doen

Wat wil jij je kinderen mee geven voor later? Respect voor anderen en altijd blijven fantaseren en spelen.

charliechan14895621_10154828989283072_1384940706_o

