Dus in juni ons huisje verkocht.. geweldig natuurlijk! Het enige na deel is dat de huizenmarkt zo ongelofelijk goed en snel gaat. Dat betekend dat wij nu al een lange tijd zonder woning zitten. Mijn schoonmoeder bood aan om bij haar te komen wonen. Best een groot huis voor haar alleen, een slaapkamer voor ons en voor Sophie een eigen slaapkamer. Ideaal om dat even te doen! Bij mijn ouders zouden we met zijn 3e op één slaapkamer moeten, dus was dit een beter idee. Vanaf het begin waren er al grote twijfels want je wilt natuurlijk niet terug naar je ouders als je op jezelf hebt gewoond. Iedereen riep ook, zou je het wel doen? Is het wel verstandig? Wat moeten we dan?

Nu bijna een half jaar later hebben wij nog niets gevonden.. dus zitten we hier nog steeds. Hoe het gaat? Wat denk je zelf? Het gaat niet over rozen in ieder geval. Het is ook logisch want wij zijn gewend om met zijn 3e te zijn en mijn schoonmoeder is gewend om alleen te zijn. Dus dat betekend aanpassen… vooral de omgang met Sophie is lastig. Wij voeden haar op en willen dus niet dat iemand anders zich daar mee bemoeid. Maar hier zijn er opeens “3” ouders. Als ik zeg ‘Sophie eet je bord eens leeg’ dan zegt Michel na mij ‘Kom op Sophie ga even eten’ en je raad het al dan zegt oma ook nog eens ‘Nou Sophie ga eens eten!’ en dat vind ik echt verschrikkelijk! We hebben het al meerdere malen besproken maar het gaat nog steeds het zelfde haha.

Iedereen zegt ‘Wees blij dat je er mag wonen’ en dat is ook wel zo maar dat betekend toch niet dat ik alles moet laten? Ik laat heel veel, alleen de opvoeding van mijn kind regel ik zelf. Ze doet heel veel voor ons dus dat is ook fijn. Er zitten heel veel plus punten aan maar ook een aantal min punten. Nog maar even door slikken en hopen dat we zo snel mogelijk iets vinden. Wat zou het fijn zijn om weer een eigen plekje te hebben. We gaan in november voor de tweede keer naar Centerparcs in een half jaar zodat we even weg zijn. Heerlijk zo’n weekendje, voelt echt als vakantie.

