Mijn zoontje zou met 38 weken en 2 dagen gehaald worden omdat het een zwaar kindje zou worden net als mijn dochtertje van ruim 8 pond ik was totaal 27 kilo aangekomen. Gelukkig begonnen de weeën vrijdagavond uit zichzelf om 5.30 werd ons zoontje Finn geboren een gezond kindje van 3700 gram. 2 uur later werden we al naar huis gestuurd. Bij aankomst was de kraamzorg er al. Zondag had Finn nog steeds niet gepoept en dronk niet zoveel aan de borst hij spuugde af een beetje groen ze dachten dat het door het vruchtwater kwam. De verloskundige en kraamzorg maakte zich toen nog geen zorgen als hij maar binnen 48 uur poept zeiden ze.

We waren opgelucht, maandagochtend was de kraamzorg er om half 9 die belde gelijk de verloskundige want er was nog niks veranderd bij mijn zoontje we moesten snel na het ziekenhuis. Finn was in 2 dagen tijd van 3700 gram naar 3140 gram gegaan dat was niet goed zo veel afvallen na een uur onderzoek door de kinderarts en foto’s laten maken dachten ze dat het een draaiballetje had want zijn rechter balletje was blauw wij moesten zo snel mogelijk na het AMC wij als ouders dacht nog gelukkig het valt mee eenmaal aangekomen in het AMC liep het heel anders dan verwacht mijn zoontje begon in de lift groen bruin te spugen en we werden met spoed naar een kamer gebracht op de kinderafdeling hij werd gelijk een zonde in, hart bewaking in 10 minuten tijd wel 10 dokters en verpleegsters gezien. Er werden snel foto’s van hem gemaakt en wat bleek hij had een verkleving in de darmen nu zou hij een tijdelijke stoma krijgen. De hele nacht bleef ik wakker en stond ik naast mijn zoontje zijn bedje we werden met spoed op de operatie lijst gezet maar we werden pas woensdagochtend geholpen.

Ik de moeder mocht mee tot de operatiekamer maar toen ik daar binnen kwam werd het me allemaal even teveel zoveel dokters voor zo klein mannetje snel afscheid nemen en daar moest ik hem dan achter laten. Wij zaten boven te wachten en onze spullen aan het inpakken want we moesten de kamer weer verlaten omdat ons zoontje toch een paar dagen op de ic moest liggen. De tijd ging zo langzaam om 4 uur was het eindelijk klaar en mochten we naar hem toe op de ic. De operatie was goed gegaan daar lag hij dan aan allemaal slangetjes nog onder het bloed ik was zo blij dat die daar weer lag mijn kleine man. Iedere dag reden we op en neer van het AMC naar IJmuiden omdat we op de IC natuurlijk niet konden slapen en ik moest er ook voor mijn dochtertje zijn zij snapte er natuurlijk helemaal niks van.

Het ging iedere dag beter met Finn en mochten daardoor ook na 6 dagen weer terug na boven op de H7 waar die weer een eigen kamertje kreeg. 1 ouder mocht altijd bij hem op de kamer slapen en dat was ik de moeder want ik gaf ook borstvoeding en ik kon goed in het AMC afkolven want hij had nog steeds infuus dus kon nog niet aan de borst. Nu moesten wij als ouders leren om de stoma te vervangen en alles goed schoon te houden dat was nog wel moeilijker dan verwacht maar is uiteindelijk toch gelukt. Bijna 3 weken na de operatie mochten we eindelijk naar huis toe Finn deed het zo goed met alles hij dronk aan de borst en poepen ging goed door ze stoma.

Het was heerlijk om weer thuis te zijn het was wel even wennen met zijn stoma vervangen want nu stond ik er echt alleen. Na 6 weken moesten we terug na het AMC want zijn stoma zou worden opgeheven. Ze zeiden als alles goed gaat na de operatie mag die met 10 dagen weer mee naar huis alleen dat werden er 20. De operatie was gelukkig goed verlopen toen dat klaar was mocht hij gelukkig weer naar zijn eigen kamer Finn had nu een heel groot litteken op zijn buik.

Zodra hij ging poepen zou hij weer wat borstvoeding mogen na 5 dagen ging die eindelijk poepen wel 7x we waren zo blij tot we de volgende dag wakker werden zijn hele litteken was opgesprongen door het poepen ik heb die dag wel 15 man gezien kinderartsen, kinderchirurgen ,assistenten en leerlingen dit kwam zo zelden voor. Zijn herstel duurde dus wat langer maar geluk ging het litteken weer uit zichzelf dicht. De dagen daar gingen  langzaam ik was alleen niemand kwam langs mijn dochtertje was er bijna iedere dag een paar uurtjes gelukkig want ik miste haar vreselijk ik was nog nooit zo lang zonder mijn dochtertje geweest. Toen Finn eindelijk volledig aan de borst dronk en 400 gram moest tie ongeveer aankomen mochten we eindelijk naar huis toe. Finn was nu alweer 3 maanden hij was nog zo klein hij was altijd aan het lachen vanaf 8 weken in het AMC was ook iedereen dol op hem.

