Dit is mijn bevallingsverhaal: Het was in de nacht van 28 op 29 februari….. Ik lag s avonds in bed maar kon mijn draai niet echt vinden Door de pijn na lang draaien ben ik toch in slaap gevallen en om 2:30 uur s’nachts werd ik ineens wakker om naar de wc te gaan ik kreeg tijdens het plassen een heel vreemd gevoel in mijn buik nadat ik van de wc kwam ben ik weer naar bed gegaan en eenmaal boven kon ik weer naar beneden om weer naar de wc te gaan dat gebeurde een aantal keren achter elkaar mijn vriend werd er wakker van en vroeg of het wel goed ging waarop ik tegen hem zei ja het gaat wel moest alleen vaak naar de wc… ik ging vervolgens weer in bed liggen en kreeg na 5 min liggen enorme steken en krampen in mijn buik in mijn rug en in mijn benen me vriend vroeg weer gaat het wel en kan ik wat voor je doen waarop ik zei nou ik twijfel of het gaat beginnen want deze pijn heb ik niet eerder gehad….

me vriend ging zich ff douchen en ik ging me vast aankleden ik dacht ik ga maar een beetje lopen misschien helpt het wel…. Na 5 min gelopen te hebben ben ik naar de douch gegaan en zei tegen me vriend ik wil wel over de grond kruipen van de pijn en ik wil mijn tanden wel in het meubilair zetten hij zei tegen mij bel dan maar vast het ziekenhuis (ik mocht niet thuis bevallen ivm veel complicaties in de zwangerschap) zo gezegt zo gedaan ik belde het ziekenhuis we konden ook direct komen eenmaal in het ziekenhuis aangekomen werden we naar de onderzoekskamer gebracht voor een ctg scan na de scan kwam er een gynaecoloog en die heeft me getoucheerd om te bepalen hoeveel ontsluiting ik had ze vertelde me dat ik 3 cm ontsluiting had ( ik liep al een paar weken met 2 cm ontsluiting ) ik kon het niet geloven en zei dat klopt niet ik ga vandaag toch niet bevallen waarop de gynaecoloog zei ja dat gaat wel gebeuren vandaag ik was ervan geschrokken maar omdat ik zoveel pijn had hebben ze me onder de douch gezet om te kijken of de weeën toen minder pijnlijk werden maar dat werden ze niet mijn vriend heeft intussentijd zijn ouders, mijn ouders , zijn broer en mijn zus gebeld dat ik zou gaan bevallen

om 7 uur in de ochtend heb ik wederom de gynaecoloog geroepen en gezegt ik wil graag iets hebben voor de pijn want ik hou het niet meer vol ze heeft toen wederom weer naar de ontsluiting gekeken en ik zat op 4 cm om 8 uur in de ochtend kreeg ik een ruggenprik om de pijn onder controle te krijgen en om kwart voor 10 heeft de gynaecoloog weer gekeken naar de ontsluiting toen was het 5 cm toen maar weer afwachten om kwart voor 11 had ik 8 cm ontsluiting en toen zei ze het gaat nu heel snel intussentijd was onze familie ook in het ziekenhuis gekomen om 13:00 uur werd de pijn weer heel heftig en de gynaecoloog heeft weer gekeken en ik kreeg eindelijk te horen je hebt volledige ontsluiting je mag gaan beginnen met persen

zodra er weer een wee komt dus dat heb Ik gedaan bij elke wee ging ik persen na een kwartier was ik er helemaal klaar mee en zeiden de gynaecoloog en mijn vriend en me schoonmoeder dat ik het heel goed deed mijn vriend bleef constant mijn hand vast houden en tegen mij praten dat ik het super goed deed en hoe trots hij op me was om 13:30 was ik al op de helft het ging voor mijn gevoel heel erg langzaam maar mijn vriend en de gynaecoloog zeiden dat het juist heel snel ging om 13.40 zei mijn vriend met tranen in zijn ogen schat ik kan het hoofdje zien maar ik geloofde het niet en zei tegen hem dat hij zelf maar moest gaan liggen puffen en persen en eindelijk om 13:47 uur is ons kleine prinsje giovanni geboren we waren allebei zo gelukkig en blij dat we eindelijk ons wondertje in de armen konden houden… en het is nog wel grappig want onze kleine schat is op schrikkeldag geboren gelukkig mochten qe dezelfde avond naar huis toe…. Dit was mijn bevallingsverhaal veel liefs soraya roelofs

