Het begon allemaal op donderdag 11 februari 2016, ik voelde ons kindje niet meer sinds woensdag avond. Maar aangezien ik bijna 41 weken zwanger was kon dit afnemen. Donderdag middag brak ik! Ik was op en we voelde geen beweging meer. Ik heb in het bijzijn van mij vriend onze verloskundige gebeld en die is gelijk gekomen. Ze heeft ons gerustgesteld want het hartje was nog mooi aan het kloppen. De verloskundige zag aan mijn dat ik er doorheen zat en vroeg mij of ik eventueel ingeleid wilde worden. Ja dol graag ben er klaar mee was mij antwoord. De verloskundige belde direct met het ziekenhuis hier voor een ctg scan.

Daar aangekomen lag ik ruim 2 uur aan de ctg scan. Toen kwamen ze nogmaals vragen of ik ingeleid wilde worden. Weer was me antwoord ja. Toen vroegen ze wil je het nu? Ja gelijk. Nou zo gezegd zo gedaan ik werd ingeleid. Ik zat het nooit vergeten het waren allemaal lieve meiden, en de student moest het leren maar oh wat heb ik het haar kwalijk genomen. De jonge studente moest bij mijn de ballon inbrengen i.v.m. meer ontsluiting te krijgen maar toen ze dit wilde doen klapte de eendenbek dicht.. oh wat deed dat pijn. Nu ik dit verhaal schrijf voel ik de pijn opnieuw. Ik werd samen met me vriend na de kamer gebracht. Al snel voelde ik dat de ballon er uit was. Toen de controle kwam bleek inderdaad dat de ballon er uit was.

Rond de klok van 03.30uur begonnen de weeën op te zetten.. eerst ben ik lekker onder de douche gegaan zodat het verzachte…..Toen ik op een gegeven moment weer op bed lag kwamen ze weer kijken hoe het was en hoeveel cm ontsluiting ik had ik had 6 cm op dat moment. Toen begonnen ze over de pijnbestrijding welke ik defenitief wilde, ik koos voor het morfinepompje. Deze hebben ze gelijk aangesloten. Bij 7 cm ontsluiting heeft de verloskundige de vliezen Door geprikt. Daarna ging het voor mijn heel snel. Ik had in korte tijd 10 cm ontsluiting en dan mag je beginnen. Het was iets voor 11 uur s’ochtends toen ik mocht beginnen met persen… en om 11.31 was ons mannetje er.

13296341_1070662376346782_2068488846_n

