Ik ben Debby Boxem 22 jaar oud en zo een 1 ½ jaar geleden begon er een heel nieuw leven voor ons.

Zondag 7 september 2014 om 06.30 uur kreeg ik echt veel pijn maar de weeën waren nog steeds niet regelmatig. Om een uur of 10 toch de verloskundige gebeld had nu 2 a 3 cm ontsluiting de verloskundige ging weer weg en zou later terug komen. Om 15.00 uur kwam ze terug en had op dat moment nog steeds maar 2 a 3 cm ontsluiting toen besloot ze maar om mijn vliezen te breken en dan rond 17.00 uur weer terug te komen. Om 17.00 uur had ik maar 5 cm ontsluiting toe besloot de verloskundige dat het beter was om naar het ziekenhuis te gaan.

Hier kreeg ik weeën opwekkers en morfine de weeën werden steeds erger en het duurde zo lang. Ondertussen waren mijn schoonouders en mijn moeder ook naar het ziekenhuis gekomen. Rond 20.30 had ik 8cm ontsluiting een uur later had ik 10cm ontsluiting. Door de morfine had ik geen besef wat er allemaal gebeurde maar mocht rond 21.30 beginnen met persen  het hoofdje was er zo uit en toen kwam me moeder er achter dat de navelstreng om mijn dochter haar hoofdje zat.

De stagiaire die mij hielp de hele bevalling ( dit wist ik pas na de bevalling) had dit niet gezien en had dus ook fout kunnen aflopen gelukkig konden ze het voorzichtig los maken. Daarna ging de bevalling snel en konden wij onze dochter op 7 september 2014 om 22.20 uur de naam Alyana-Sophie geven met een gewicht van 3295 gram. Mijn lieve vriend heeft bij zijn ouders geslapen (daar woonde we op dat moment) dit omdat hij niet bij ons kon blijven slapen en ik samen met me dochter nog moest blijven dit kwam door dat mijn bloed druk veelte hoog was en die van me dochter veelte laag.

Na gedoucht te hebben kon ik dan eindelijk rond een uur of 02.30 op bed liggen om uit te rusten van de bevalling en te kunnen genieten van mijn dochter. Dit was het moment dat ik echt besefte dat ik en me vriend nu in eens mama en papa waren

