17 Juli 2015 de dag dat ik al 2 weken voorweeen heb en er opeens doordringt dat het wel eens echt begonnen zou kunnen zijn. Ik ben alleen thuis want papa is gewoon aan het werk aangezien het toch steeds voorweeen waren.

Ik  ben de weeën toch maar gaan timen om 13.00 en ze bleven komen om de 5 minuten en hielden ongeveer 1 tot 1,5 minuut aan! Spannend!! na 20 min timen toch maar papa bellen dat het nu dan misschien toch doorzet en het gaat gebeuren. Papa schrikt een beetje en vraagt of hij vast naar huis moet komen, maar dat hoeft nog niet aangezien ik gewoon normaal mijn ding kan blijven doen tussen de weeën door. ik besluit ook de verloskundige te bellen en die zegt dat ik een half uurtje moet gaan douchen en daarna 1 uur moet wachten. Als het tijdens / na het douchen erger word kan ik ervan uit gaan dat het nu echt begonnen is en kan ik om 15.00 weer terug bellen naar de verloskundige.

Dit is het geval en ik bel dus om 15.00 weer terug, we bespreken dat ze om 17.30 langskomt om even te luisteren. Papa is dan ook al thuis en eet nog even snel iets aangezien de kans groot is dat het een lange nacht gaat worden! om 17.45 heeft ze naar jou hartje geluisterd en gaat ze toch even voelen aangezien ik al 2 weken voorweeen heb gehad en graag wil weten of er wel iets gebeurt met de ontsluiting. ik heb 3 cm ontsluiting en om 18.00 gaat de verloskundige weer weg. om 21.00 zou ze weer komen om te kijken of er al wat veranderd is aangezien dit de eerste bevalling is zou het zomaar heel lang kunnen duren. ik kreeg het advies weer te gaan douche. Dit hield ik 10 min vol aangezien ik een weeenstorm kreeg de weeën hielden 6 minuten aan stoppen 30 seconden en daar kwam de volgende weer. Toch weer de verloskundige bellen en die kwam gelijk weer terug. 20 minuten later dan de vorige keer voelen zat ik al op 6 cm ontsluiting! De verloskundige het ziekenhuis bellen dat we er aan kwamen.

We waren daar om 19.30. Daar kreeg ik een kamer samen met papa en de verloskundige en de stagiaire ( de stagiaire zou weg gaan als het te veel werd). Om 21.00 werden de vliezen gebroken en kreeg ik de geboorte tens, ( wel handig als de batterijen vol zijn ). Om 23.00 mocht ik gaan persen max 2 uur.. maar om 0.45 toch nog proberen op de baarkruk tot 01.00 mocht ik dit proberen maar je kwam maar niet verder. Er werd hulp gehaald, er kwamen 4 mensen extra binnen met een vacuüm pomp een monitor met ctg voor om mijn buik, jij kreeg een plakker op je hoofdje en ik kreeg nog 2 infusen. alles ging heel snel en het werd toch een beetje eng aangezien niemand zei wat er ging gebeuren.

Uiteindelijk zei de gynaecoloog dat er een knip gezet werd en een vacuüm. Het kon mij niet schelen als jij en maar veilig en gezond uitkwam doen ze hun best maar dacht ik.. Na de verdoving,de knip(waar ik niks van gevoeld)heb en de pomp erop was je en met 2 x persen! Om 01.14 18-07-2015 Wat was je mooi! En wat waren papa en ik blij met jou! alles was gelijk goed met jou en je apgar score een 9 na 5 min een dikke 10  beter kan niet!

Je woog 2980 en was -+ 49 cm. Na het hechten en even uitrusten moest ik gaan douche. Daar liet de verpleegster mij alleen op de wc terwijl ik al aangaf dat ik me niet goed voelde. Ik ben toen 2x flauw gevallen vanaf de wc 1x keer keihard naakt op de grond met mijn hoofd tegen de muur. Papa heeft jou neergelegd in je wiegje en is snel gekomen nadat hij een knal hoorde hij heeft me weer op de wc gezet en toen ging ik weer maar gelukkig kon hij me opvangen.

Toen kreeg ik een extra infuus en moest ik verplicht blijven om nog aan te sterken en te rusten aangezien ik toch een zware bevalling heb gehad met de volle 2 uur persen. Om  10.00 uur mochten we weer naar huis gelukkig en hebben we alle oma’s en opa’s gebeld dat jij er was 11 dagen voor de uitgerekende datum en dat alles weer goed is met jou en mama & papa

