Wat ik zo mooi vind aan kinderen is dat er geen verschil is tussen huidskleuren. Ze vinden je aardig of ze vinden je niet aardig, uiterlijk maakt niets uit. Ooit vroeg een blank meisje van ongeveer 4 jaar aan een donker meisje, smaak jij naar chocolade pasta? Waardoor het donkere meisje keihard moest lachen! Ik schrok ervan want je bent bang dat het verkeerd opgevat word. Gelukkig konden ze er zelf heel hard om lachen. In welke fase van je leven verandert dit? Wanneer je gaat begrijpen wat aanslagen zijn? Wanneer je gaat kijken naar het nieuws en ziet dat er veel mensen zijn die ‘zwarte piet’ niet lief vinden? Kinderen die krijgen hier uiteindelijk best veel van mee op een gegeven moment. Waarom kunnen wij niet allemaal zo blijven denken als zij? Iedereen heeft een ander karakter, iedereen ziet er anders uit. Het maakt niet uit of je wit, getint of donker bent. Zolang je een goed hart hebt en zorgt voor andere mensen en je goed gedraagt kan het toch niet zo zijn dat je op je uiterlijk word afgekeurd. Waarom laten we ons dan toch allemaal lijden door wat we zien op tv en wat er gebeurt in deze wereld? We willen allemaal het beste voor onze familie en voor onze kinderen. Hoe zorg je hiervoor? Hoe moeten we hier mee omgaan? Een kind voelt ook angst. Je kind voelt als er iets aan de hand is. Vanaf de geboorte voelen zij dit al. Het enigste wat je niet wil is dat je kind in angst gaat leven. Dus moeten wij er voor zorgen dat wij dit ook niet doen.

Ik liep een tijdje geleden over straat met mijn buurmeisje, zij is Nederlands maar is ook moslims. Veel mensen hebben daar een mening over, waarom zou je dat doen? Laat je mening lekker thuis, als haar hart daar ligt laat haar dan lekker. Ik zie haar gewoon als mijn buurmeisje, met of zonder hoofddoek. Op straat zegt zij meerdere malen zie je dat mensen naar mij kijken. Ik probeer haar uit te leggen dat het niet uit maakt, en dat ze daar niet op moet letten. Daarna ga ik zelf opletten en eigenlijk kijkt er bijna helemaal niemand naar haar. Zij is zo onzeker geworden doordat iedereen een mening heeft dat ze in alles een bedreiging ziet. Ik vind dit zo erg voor haar want ze is zo super lief. Ze gaat amper haar huis uit omdat ze zo onzeker is. Dit moet toch stoppen! Laat mensen in hun waarde. Als iedereen zich een beetje aanpast in het leven komen we er met z’n alle wel! Laat mooie meisjes over straat lopen zonder dat zij bang hoeven zijn voor een reactie.

Dit houd mij als moeder bezig, dit wil ik mijn kinderen leren. Het maakt niet uit wat voor geloof je hebt, wat voor kleur je bent en op wat voor geslacht je valt. Tussen alle meningen op de tv door hou ik mij er altijd buiten en dat zal ik ook blijven doen maar we zijn allemaal mensen en we moeten elkaar respecteren! Voor onze kinderen!

CSpEGA-WoAAZsBd

