1. Hoeveel kinderen heb je en hoe oud zijn ze? 2 (2,5 en 10 weken)
  2. Hoe heet jou kindje en waarom heb je voor deze naam gekozen? Lieke 2,5 & Femke 10 weken. We hebben gekozen voor lekker stoere/nederlandse namen die we zelf leuk vonden, geen verdere specifieke gedachte achter.
  3. Ben je een werkende mama of een thuisblijf mama? Zou je het anders willen? Ik werk 32 uur (momenteel nog in verlof) ik zou niet minder willen werken wel denk ik erover om een middag extra vrij te zijn als Lieke naar school gaat. Ik zou het op dit moment niet anders willen het helpt me te ontspannen en de dagen die we hebben met de kids volledig te benutten voor leuke dingen met hun.
  4. Gaat jou kindje naar het kinderdagverblijf/peuterzaal? Zoja waarom?Kinderdagverblijf 2 dagen in de week. Financieel nodig en de andere dagen geen oppas op andere manier.
  5. Heb je nog andere personen zoals opa’s of oma’s die oppassen? Zoja wanneer?1 opa/oma past elke week op. 1 opa/oma past om de week op andere weer neemt papa voor zijn rekening
  6. De beste aankoop voor je kindje is? Loopfiets, lekker bewegen en handig om ook een boodschap gedaan te krijgen
  7. Wat is het leukste/mooiste cadeau wat je ooit hebt gehad voor je kindje? Elke kado wat ik krijg zie ik als mooi iedereen neemt iets mee met de juiste gedachte  om je kind te ondersteunen. Persoonlijk getinte kado’s zijn wel extra leuk
  8. Wat is er veranderd in je leven sinds je mama bent? Alles. Niks is meer het zelfde maar dat maakt het ook leuk. Belangrijkste wat er veranderd is dat je vanaf nu altijd eerst mama bent en daarna pas aan je partner of jezelf kunt denken. Dit is schakelen en een balans in vinden om jezelf(en omgeving) niet uit het oog te verliezen.
  9. Waar shop jij de leukste kinderspullen? Ruilen sites. Ik vind het heerlijk om met andere mensen goedkoop spullen te ruilen zo krijg je veel variatie en hebben andere er ook nog wat aan.
  10. Wat is jou favoriete kinderkleding merk? Ben niet merk gebonden. Kijk vooral naar prijs kwaliteit verhouding en wat ik nodig heb.
  11. Wat is het leukste aan het moederschap? De liefde en reacties die je terug krijgt. Ook al is het niet altijd een pretje tijdens driftbuien en nachtelijke avondtuurtjes. Vooral als ze hun eigen “ik” ontwikkelen wordt het zo leuk.
  12. Wat vind je zwaar aan het moederschap? Vroeg opstaan. Het 1ste jaar zie hieronder.
  13. Waar zijn jij en je partner het wel eens niet over eens in jullie opvoeding? Het geven en handhaven van straf/discipline. Het gaat heel goed alleen af en toe (nu vooral met 2de e) is het lastig om door te zetten. Verder zitten we best op een lijn, mijn man is alleen stuk relaxter met het huilen van de baby, maar dat is maar goed ook dat houd me met beide benen op de grond.
  14. Is de relatie met je partner veranderd sinds jullie ouders zijn geworden? Niet heel erg veel, we zijn iets minder intiem en proberen de avonden voor ons zelf te nemen. We communiceren nu wel meer daar er altijd iemand bij de kids moet zijn.
  15. Hoe is de relatie met vrienden sinds je mama bent? Die is afgenomen, maar de hele vriendengroep zit in de huisje,boompje, beestje fase. Iets meer contact zou wel fijner zijn maar dat ligt aan ons allemaal, we proberen genoeg dingen samen met zijn alle te doen en regelen regelmatig oppas.
  16. Wat is de beste advies die je ooit gekregen hebt over het moederschap? Als je je er zelf goed bij voelt doe je het ook goed voor je kind. Luister naar je eigen gevoel.
  17. Welke leeftijd van je kindje vond je het zwaarste? Waarom? Het 1ste jaar. Ik ben een controle persoon en dat kan ik niet goed los laten. Voor al de verlof weken zijn zwaar met babies die weinig slapen en je continue mee bezig bent. Ik hou ervan om zelf te bepalen wat ik doe. Dit issue heeft vooral bij Lieke bijna geleid tot een postnatale depressie. Met Femke gaat het nu iets beter maar ik kijk ook haar groot zodat ze iets zelfstandiger worden.
  18. Hoe ziet jullie weekend eruit? Ik speel een wedstrijd volleybal en daarnaast draait het om de kids en boodschappen doen die nodig zijn. Probeer elk weekend wel iets leuks te ondernemen voor de kids. Al is het maar naar oma of zo toe.
  19. Als je even tijd hebt voor jezelf, wat doe je dan het liefst? Uiteten, volleyballen en uitslapen
  20. Wat wil jij je kindje mee geven voor later? Vertrouw op jezelf en je ouders zullen er altijd zijn om te supporten

 

Ben jij in verwachting of net moeder? lijkt het je leuk om ook wat vragen te beantwoorden? stuur mij dan een prive bericht op facebook. 

 

