Ik weet het, ik heb altijd gezegd ‘Ik wil geen saai kind’ dus die heb ik ook niet gekregen haha. Sophie is een klein boefje. Wat een heerlijk kind! Maar af en toe kan ik haar wel even achter het behang plakken, wie heeft dat nou niet?

Driftaanvallen als iets niet gaat hoe madame wil, ze zijn gelukkig niet heel heftig maar ze kan wel even op de grond gaan liggen en heel hard ‘nep’ huilen. En waarom? Omdat het niet lukt om iets uit de speelgoedkist te pakken of omdat we de andere kant op moeten en zij het daar niet mee eens is. Leuk hoor naar de Albert Heijn toe. Bijna 17 maanden en precies willen doen wat je zelf wilt. Van wie zal ze dat hebben? Laatst heb ik filmpjes terug gekeken van mezelf van vroeger, nou echt 1 gezicht. Niet alleen kwa uiterlijk maar ook het innerlijk is hetzelfde haha. Nu weet ik dus hoe mijn moeder zich vroeger voelde.

Aan de andere kant is ze weer super lief, veel kusjes en knuffels geven. Wel op haar eigen tijd want anders zegt ze gewoon ‘NEE’ maar wanneer ze er zin in heeft is het heerlijk om lekker te knuffelen samen. Ze kan soms wel uren lang alleen spelen en zich goed vermaken. Het is eigenlijk elke dag verschillend en dat is ook wel leuk. Ik verveel me nooit, ik kom af en toe tijd te kort. Als ze een dag veel zelf heeft gespeeld en ik druk ben geweest in het huis, zijn we wel de hele dag samen geweest maar als ze dan in bed lig heb ik het gevoel dat ik haar amper heb gezien. Dan zeggen Michel en ik wel eens tegen elkaar, zullen we haar pakken? Maja dat doen we uiteindelijk toch nooit haha.

Ook beginnen de woordjes nu echt te komen. Ze probeert van alles te vertellen maar vaak snappen we er nog niets van. Uiteindelijk kom je er wel uit met veel wijzen en achter na lopen. Na veel oefenen kan ze nu buik, neus, oog, oor, en mond zeggen en aanwijzen. Zo super schattig en ze is zelf ook zo trots als ze iets nieuws heeft geleerd. Ze wilt eigenlijk dat ik de hele dag liedjes voor haar zing, vooral in de maneschijn! Aan het einde zegt ze dan heel hard ‘ROMBOM’ en zelf heel hard klappen dan haha. Wat ik ook zo leuk vind is als ze in bed ligt dat ik haar hoor kletsen op de babyfoon, mama papa opa oma en nog veel meer wat ik niet versta.

‘Nee’ is toch haar favoriete woord. En dan ook haar hoofd erbij schudden. Probeer dan maar eens niet te lachen! Af en toe is het zwaar maar ik zou haar voor geen goud ruilen. Ik hou van haar zoals ze is.

Mijn lieve kleine ondeugende boef!

