Wat een week! Sophie is sinds het weekend weer beter, maar Michel is nog steeds ziek. Allebei een keelontsteking en griep. Dat bekend dus no help whatsoever! Zo ziet het er waarschijnlijk uit als je twee kinderen hebt, dus voor mij nog even geen optie haha. Sophie heeft twee dagen lang geslapen, elke paar uur even wakker voor wat eten en wat drinken en dan ging ze weer.

Zaterdag 23 januari hadden wij een afscheidsetentje van een goede vriend van Michel, ze hebben 20 jaar naast elkaar gewoond en hij gaat nu verhuizen naar Denemarken. Hoe ziek hij ook was toch maar mee naar het etentje want die kan je niet missen. Gelukkig wilde mijn schoonmoeder komen oppassen want Sophie was nog niet in staat om ergens anders te gaan slapen. Normaal gesproken wil mijn schoonmoeder nooit ‘s avonds oppassen. Maar ze heeft al 2 donderdagen niet op hoeven passen omdat Michel thuis was en aankomende donderdag hoeft het ook niet want dan gaat ze een extra dagje naar de crèche. Dus jawel nu wilde zij wel oppassen, super fijn! Sinds Sophie door heeft dat als oma binnen komt het betekend dat ik zo weg ga is het elke keer feest. Op het kinderdagverblijf heeft ze nergens last van, als ik haar neer zet is ze weg en kijkt niet meer om. Ik kan nog zo hard roepen ‘DOEI SOPHIE MAMA GAAT WEG’ geen kick, later mam! Maar als oma komt dus wel, heartbreaking dus. Maar oké een dikke knuf en een kus, wij gaan.

Onderweg voor de zoveelste keer de discussie, “je moeder doet altijd zo druk”. Jaja zegt Michel dan, “ik hoef het niet te horen wees blij dat ze komt”. Ja dat is dan ook wel zo, ik zeg wel niets meer. Maja wie heeft er nou geen irritaties aan de oma’s van hun kinderen? Zou toch vreemd zijn als je altijd maar alles lief leuk en aardig vind. Ze bedoelen het natuurlijk goed maar toch het is ons kind en wij bepalen hoe wij haar opvoeden. Tuurlijk maar als je de deur uit bent? Je moest eens weten wat opa’s en oma’s dan uitspoken, daarom vond ik het zelf prachtig om bij mijn opa’s en oma’s te zijn dus lekker boeiend.

Na een leuke avond te hebben gehad is Michel de volgende dag nog veel zieker geworden, een bijholteontsteking er bovenop. “Nou Soof wij gaan de hort op voordat jij ook weer ziek wordt”. Gezellig samen naar Melissa ( een goede vriendin van mij ) en even shoppen in Hoofddorp. Oh shoppen.. daar hou ik wel van. Zeker voor Sophie, wat hebben ze veel leuke dingen! Maar daar kom ik later een keer op terug.

Naja over 1 ding kan ik het wel even hebben, gister begon de 50% uitverkoop van Z8, oh wat hou ik van dit merk. Al moet ik zeggen dat ik de aankomende zomercollectie erg vind tegen vallen! Maar de wintercollectie was super leuk dus om 06:30 zat ik klaar achter de computer. Er waren maar weinig mensen voor mij geweest want ik had nog alle keuze, “uhm dat jurkje, die legging en dat vestje is ook wel erg leuk!” Laat het Michel maar niet horen, maar ik denk dat alle moeders dit probleem wel hebben. En dan, welke maat? “Hmm ze zit nu in 80/86 en het is dan voor de zomer dus denk dat 92 maar het is dan meteen 92/98 pff lastig”. Toch voor de 92/98 gegaan we zien het wel als het binnen komt. Oh en ik vind de zomercollectie van Tumble ’n dry ook zo super leuk dus dat maar meteen mee besteld. Helaas was Michel nog steeds thuis dus zag het winkelmandje vol zitten, de helft er dus weer uit jammer.. Ook vind ik tweedehands kleding niet erg om te kopen, zo heb je allemaal leuke FB pagina’s om Z8, Tumble ’n dry, zara en andere leuke merken te kopen. Soms is het nieuw en soms is het een paar keer gedragen, maar het scheelt je wel een hoop. Plus je kan het zelf weer verkopen via de FB pagina’s.

sophie.jpg

