Welkom op mijn blog! Leuk dat jullie geïnteresseerd zijn in het volgen van een wekelijkse blog, vol met ervaringen en andere leuke spontane bezigheden van een jonge moeder met een kindje.

Allereerst zal ik beginnen met mezelf voor te stellen, zodat jullie weten wie hier iets schrijft 🙂

Mijn naam is Yara en ik ben 24 jaar oud. In november 2014 ben ik voor het eerst moeder geworden van een dochter Sophie

Het was een hele bevalling maar daar was ze dan eindelijk. Ons geluk kon niet meer stuk ( ons = Michel, mijn vriend & ik ). Een paar uur na de bevalling mochten wij Sophie mee naar huis nemen. Ja en dan? “De kraamzorg is gebeld, die komt eraan.” ” Oké en tot die tijd? Geen flauw idee?” Ondanks dat ik zelf in de kinderopvang werk had ik werkelijk geen idee hoe wij dit moesten aanpakken. Gelukkig was Sophie heel tevreden en vond het fijn om met ons op de bank te zitten. Na een week kraamzorg te hebben gehad, moesten wij het dan echt op eigen krachten doen. Toen nog heel eng maar nu 14 maanden later zijn wij er helemaal aan gewend. Een heerlijk wijfie met een pittig karakter, daar krijgen we nog wat mee te stellen! Ik kom later nog wel een keer terug op de bevalling, kraamzorg, en de eerste weken en maanden.

Waarom een blog? En waarom nu? Ik heb dyslexie dus is dit wel zo’n goed idee? Gewoon doen! Als je niets probeert kom je ook nergens. Het lijkt mij super leuk om te vertellen hoe het leven met een baby/dreumes/peuter eruit ziet. Er zijn veel mensen die er makkelijk over denken, maar ook genoeg die er moeilijk over denken. Nu moet ik zeggen dat ons schatje geen moeilijke baby is geweest, dus ik kan niet te hard roepen dat het allemaal makkelijk is want er zijn genoeg mensen waar het wel heel zwaar voor is geweest.

Wat speelt er zoal in mijn leven?

•  Sophie gaat twee dagen in de week naar een Kinderdagverblijf.

• Gezonde voeding is voor ons erg belangrijk daarom krijgt Sophie weinig tot geen suiker van ons. Over het algemeen helemaal niet, maar een eerste verjaardagstaart? Natuurlijk!

• Mijn schoonmoeder die een dag in de week oppast.

• Op dit moment zijn wij ons appartement aan het verkopen en op zoek naar een eengezinswoning.

• Ik werk momenteel op maandag, woensdag & donderdag op een buitenschoolse opvang. Dat betekend dat ik op dinsdag en vrijdag lekker thuis ben met Sophie. Al is dat soms zwaarder dan een dag werken. Michel werkt 5 dagen in de week en af en toe op zaterdag erbij

Ook zou ik het leuk vinden om eventueel jullie vragen te verwerken in mijn blog. Dus heb je een vraag, of heb je advies nodig? Wie weet kan ik je helpen.

